De rundade Postnord – här är Fyndiqs Kina-succé: ”Bra siffror på kort tid”

När Kina-avgifterna infördes så rundade Fyndiq Postnord med appen Superbilligt. ”Totalt har vi snart 400 000 personer som laddat ner den sedan start”, säger vd Dinesh Nayar.
Text: Daniel Norman
Annons:

När Postnord införde avgifter på beställningar från kinesiska e-handlare lanserade Fyndiq appen Superbilligt. 

Genom att skicka varor via Holland kunde e-handlaren runda Postnord och slippa undan avgifterna. 

Resultatet: 3 000 paket om dagen under tio veckor. 

– Totalt har vi snart 400 000 personer som laddat ner appen sedan start och har i dag runt 20 000 dagliga användare. Utbudet från våra noga utvalda kinesiska e-handlare har under perioden också ökat med 800 procent. Det tycker jag är bra siffror på en så kort period, säger Dinesh Nayar i en kommentar. 

Han berättar att Fyndiq genom Superbilligt lockat till sig nya kunder. 75 procent är sådana som inte handlat på den ordinarie sajten tidigare. 

– Självklart hade vi frågetecken kring dels hur den nya appen skulle tas emot men också att den skulle påverka Fyndiq.se. Men vi ser nu att planen med samexistens där vi har tillväxt för både appen och sajten fungerar som tänkt. Det visar på en bra market-fit för båda produkterna, säger Dinesh Nayar. 

 

Samma ämne:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...