De kan bli en vinnare – här är alla finalisterna inför Retail Awards
Tillsammans med Svensk Handel arrangerar Market årets Retail Awards.
Tanken var att galan skulle äga rum på Friends Arena 11 maj. Coronapandemin satte emellertid stopp för det och galan sköts upp medan jurygruppernas arbete pausades.
Efter midsommar kom beskedet att prisutdelningen kommer att ske digitalt i stället. 21 september är det dags.
I dag kan Market avslöja samtliga finalister i de 13 kategorierna.
– Det är ett stort antal människor som varit engagerade i Retail Awards alla jurygrupper. Och de har gjort ett gediget arbete i att utvärdera och välja bland alla nomineringar som kommit in. Nu har de levererat 39 finalister – som alla är potentiella vinnare i sin kategori. Att bli finalist i Retail Awards är sig en prestation väl värd att fira och glädjas över, säger Lars Welin, kommersiell redaktör på Di-gruppen Möten & koncept som projektleder arrangemanget.
Som sagt var, 21 september vet vi vilka vinnarna är. Boka din plats på den digitala prisutdelningen redan nu.

Årets ledare
- Stefan Lebrot, Elon Group
- Caroline Andermatt, Myrorna
- Marcus Wibergh, Intersport
Årets marknadsförare
- Willys
- Synsam
- Jula
Årets omniupplevelse
- Clas Ohlson
- Kicks
- Kjell & Company
Årets hållbara företag
- Lidl
- Apotea
- Årstiderna Sverige

Årets e-handel
- Vanbruun
- Bubbleroom
- Desenio
Årets logistiksatsning
- Jula
- Lidl
- Netonnet
Årets arbetsgivare
- Lidl
- Elgiganten
- Jysk
Årets tillväxtföretag
- Desenio
- My perfect day
- Lyko
Årets butikssäljare
- Angelica Rösnäs, Jysk
- Jessica Liljenberg, Apoteksgruppen
- Annie Lundh, Synsam

Årets butikskedja
- Clas Ohlson
- Myrorna
- Synsam
Årets butik
- Idyllien
- City Optik Stockholm
- Hepcat Store
Årets globala satsning
- Sandqvist
- Ideal of Sweden
- Chiquelle
Årets lojalitetsprogram
- Apoteket
- Netonnet
- Gant