De är handelns stjärnor – här är samtliga vinnare från årets Retail Awards

Galan uteblev – men inte partyt. Under en festlig livesändning online i eftermiddag delades 13 priser ut i lika många kategorier. Här är samtliga vinnare vid årets Retail Awards.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

Årets retailledare: Stefan Lebrot, vd Elon Group
”Stefan Lebrot har med handlare och medarbetare tagit Elon på en spännande, nyskapande och framgångsrik resa. Nyckelord är samarbete och ett närvarande ledarskap. Och att våga utmana.”

Årets omniupplevelse: Clas Ohlson
”Clas Ohlson visar att det går att förnya ett väl inarbetat företag. Butiker och e-handel går hand i hand när bolaget tar nästa steg med flera nya tjänster. Allt för att underlätta kundens vardag.”

Årets marknadsförare: Willys
”Willys är mer än bara låga priser. Med temat Svinnsmart halverar kedjan det egna matsvinnet – och med kampanjen Restakuten har de lyckats skapa engagemang ända in i konsumentens kylskåp där rester blir rätter.”

Årets e-handel: Vanbruun
”Jakten på en förlovningsring blev en affärsidé. I dag är Vanbruun en självklar destination för blivande brudpar och andra i jakt på smycken. Kundservice är en paradgren där det handlar om så mycket mer än bara själva produkten.”

Årets hållbara företag: Årstiderna Sverige
”Alla kan göra skillnad i varje tugga. Årstiderna möjliggör för konsumenten att göra det hållbara valet, som ibland upplevs som komplicerat, enkelt.”

Årets logistiksatsning: Jula
”Jula har på egen hand gjort det många drömmer om. På ett nytänkande, effektivt och miljömässigt fördelaktigt sätt har stora delar av godsflödet flyttats över till en innovativ järnvägslösning.”

Årets butikskedja: Clas Ohlson
”Clas Ohlson har lyckats förena en stolt tradition med nytänkande, hållbarhet och innovation som ger nöjda kunder.”

Årets lojalitetsprogram: Klubbhyllan – Netonnet
”I en prispressad bransch särskiljer sig Klubbhyllan och Netonnet med ett lojalitetsprogram som uteslutit rabatter och bonusar.”

Årets arbetsgivare: Elgiganten
”Elgiganten gör mycket rätt – nu prisas bolaget för den allra främsta tillgången: Medarbetarna. För att nå den moderna hemelektronikkunden krävs det anställda i världsklass. Det har Elgiganten.”

Årets tillväxtföretag: Desenio
”Genom att ständigt utmana sig själv och snabbt förändras med marknaden har Desenio blivit den ledande aktören inom sitt område. Bolaget uppvisar år efter år mycket hög försäljningstillväxt och är en värdig vinnare.”

Årets butikssäljare: Angelica Rösnäs, Jysk
”Angelica sätter en stolthet i att hjälpa kunden att lösa problem och fatta beslut. Hennes säljresultat har på många sätt bidragit till de framgångar som Brommabutiken haft på senare år.”

Årets butik: Cityoptik, Stockholm
”I hård konkurrens har Cityoptik bevarat sin unika och lönsamma position. Med ett lyhört kundbemötande delar medarbetarna med sig av både hjärta och kunskap. Det stora hjärtat återfinns också i CSR-arbetet. Med finess har Cityoptik lyckats skapa en trendig destination.”

Årets globala satsning: Sandqvist
”Sandqvists väskor syns på axlar världen över. Långsiktigt arbete har belönats med stabil tillväxt och imponerande lönsamhet, utan att ge avkall på kvalitet och hållbarhet. En prestation värd priset Årets globala satsning.”

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...