Då lanseras Åhléns nya skönhetssatsning: ”Äntligen är det dags för första butiken”

Nästa vecka öppnar Åhléns nya skönhetssatsning Beauty Bargain i Frölunda Torg i Göteborg. ”Jag är förväntansfull, säger kedjans vd Caroline Hjelm-Cronstedt.
Text: Daniel Norman
Annons:

Snart är det premiär för Åhléns nya skönhetskoncept Beuaty Bargain. Den 25 april öppnar den första butiken i Frölunda Torg.

Kort där efter lanseras e-handel.

– Äntligen är det dags för den första butiken att öppna. Jag är förväntansfull och ser fram emot att ta emot våra första kunder till Beauty Bargain, där vi vill hylla vår kund och ge dem känslan av att de unnar sig något samtidigt som de gjort en bra deal., säger Caroline Hjelm-Cronstedt i en kommentar.

I dag släpper Åhléns också den första skissen för konceptet, som tagits fram tillsammans med designbyrån Blink och Nitton93.

Målet har varit att skapa en energifylld, inspirerande och lekfull butik – både fysiskt och online.

Sortimentet består av en mix av etablerade varumärken och överraskningar.

– Det kommer alltid att finnas skäl att se vad som är nytt på Beauty Bargain, säger Caroline Hjelm-Cronstedt.

Den första enheten blir 200 kvadratmeter och kommer att ha fyra anställa.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...