Clas Ohlson och Mathem redo att slå på stora trumman – gör gemensam kampanj

Nu är Clas Ohlson och Mathem redo att ta samarbetet till nästa nivå. Den här veckan går parterna för första gången ut i en gemensam kampanj.
Text: Daniel Norman
Annons:

– Vi har ju ett etablerat samarbete där vi kört en testpilot och byggt upp processer och system för hur det ska fungera. Det har varit vår plan hela tiden att vi ska marknadsföra det tydligare mot kund, säger Fredrik Uhrbom, Sverigechef för Clas Ohlson, till Market.

I december förra året kom beskedet om att Clas Ohlson investerar 200 miljoner kronor i Mathem och att delar av kedjans sortiment ska erbjudas hos e-handlaren.

– Vi har fått en positiv respons från Mathems kunder som under hösten successivt fått tillgång till ett allt bredare urval ur vårt eget sortiment, säger Fredrik Uhrbom.

Totalt finns nu 1 500 produkter tillgängliga.

– Vi har skapat en flexibel lösning för att komplettera det lager vi har hos Mathem när vi kraftigt breddat utbudet. Tre Clas Ohlson i Stockholm, Göteborg och Malmö fungerar som HUB-butiker där vi plockar och snabbt levererar varor direkt till Mathems centrallager för vidare transport till kunderna.

Temat för den första gemensamma kampanjen, som kommer att gå i tv, tidningar och som utomhusreklam, är julen.

– Kampanjen är kopplad till Clas Ohlsons övergripande jultema ”En stressfri jul” där vi tillsammans med Mathem erbjuder kunderna möjligheten att handla allt man behöver inför julen och få det hemlevererat samma eller följande dag ända hem till dörren, säger Fredrik Uhrbom.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...