Clas Ohlson lanserar ny tjänst för hemmafix: ”Praktisk problemlösning”

Här är Clas Ohlsons nya hemhjälp. I höst lanseras tjänsten Clas Fixare. ”Nya steg för att hjälpa våra kunder med praktiskt problemlösning i hemmet”, säger tillväxtchef Jacob Sten.
Text: Daniel Norman
Annons:

Genom Clas Fixare ska kunden kunna få hjälp med uppgifter som kanske är för små för att ta in traditionell hjälp men för krångliga för att klara av själv. 

– Med ett enkelt och relevant tjänsteerbjudande som är tydligt kopplat till våra produkter tar vi nya steg för att hjälpa våra kunder med praktisk problemlösning i hemmet utifrån deras behov, säger Jacob Sten i en kommentar. 

Tjänsterna bokas via en digital plattform där kunderna också kommer att kunna få rådgivning. 

Clas Fixare utvecklas tillsammans med Pegital Investment och är först och främst avsedd för den svenska marknaden. 

– Pegital har rätt kompetens och resurser för at leverera konceptet tillsammans med oss, och vi ser fram emot att ta ut erbjudandet till våra kunder, säger Jacob Sten. 

Ett nyetablerat bolag där Clas Ohlson har en ägarandel kommer att leverera tjänsten. 

Redan i höst kommer boende i Stockholm att kunna nyttja Clas Fixare. Verksamhetsåret 2019/20  ska tjänsten finns tillgänglig i hela Sverige, enligt Clas Ohlsons plan. 

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...