Clas Ohlson går i bräschen – bjuder in till samtal om en bransch i förändring

Clas Ohlson bjuder in branschkollegor och andra hängivna till Retail Talks. I torsdags kväll var det premiär i kedjans nyöppnade Lab Store i Stockholm. ”Vi vill driva förändring och gärna göra det tillsammans med andra”, säger Niklas Carlsson, kommunikationschef på Clas Ohlson.
Text: Michael Sandsjö
Annons:

Omstruktureringen i detaljhandeln. Fysiska butiker kontra digitalisering och framtidens kundresa. Hur ska det bli, egentligen?

Det saknas inte samtalsämnen för den som intresserad av dagens retail.

Clas Ohlson har tagit fasta på den lätt förvirrade samtiden genom att bjuda in branschkollegor och andra nyfikna till Retail Talks i kedjans nyöppnade Lab Store på Sveavägen i Stockholm.

Under torsdagskvällen var det premiär för den nya mötesplatsen.

– Vi vill vara med och driva den förändring som just nu pågår. Och vi vill gärna göra det tillsammans med andra. Den här lokalen är perfekt för det, säger Niklas Carlsson, kommunikationschef på Clas Ohlson.

Tanken är att träffarna ska vara återkommande. Temat för den första sammankomsten var hemmet, där antropologen Katarina Graffman bjöd på trender hemifrån svenskarna och också landade i frågan hur detaljhandelsföretagen kan jobba för att motsvara de nya behov som uppstår.

Ett av svaren från Clas Ohlson blir servicesatsningen Clas Fixare som går igång i Stockholm före jul.

– Grundbeteenden förändras. Tiden blir allt viktigare och vi ser att efterfrågan på service ökar. Vi möter den med Clas Fixare, säger Jacob Steen, tillväxtchef på Clas Ohlson.

Tanken är att Clas Fixare ska finnas tillgänglig för kunder över hela landet 2019/2020.

Retail Talks återkommer i början av nästa år, då temat blir julhandel/e-handel.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...