Clas Ohlson avrundade verksamhetsåret med att öka försäljningen

Prylkedjans försäljning i april ökade med två procent jämfört med samma månad i fjol. Den jämförbara försäljningen var oförändrad.
Text: Mikael Sydner
Annons:

Clas Ohlson sålde för 592 miljoner kronor i april mot 581 miljoner kronor 2018.

Försäljningen i jämförbara enheter och lokal valuta var oförändrad.

”Under april påverkade kalendereffekten negativt om cirka två procentenheter”, konstaterar Clas Ohlsson i ett pressmeddelande.

På nätet steg försäljningen med 27 procent till 37 miljoner kronor vilket är drygt sex procent av omsättningen.

Antalet butiker ökade med tre och uppgick vid månadens utgång till 232.

Den totala försäljningen för räkenskapsåret 2018/19 (maj­–april) ökade med sju procent till 8 772 miljoner kronor.

Försäljningen i jämförbara enheter och lokal valuta ökade med en procent. På nätet ökade försäljningen med 47 procent till 432 miljoner kronor.

Bokslutskommunikén för räkenskapsåret 2018/19 offentliggörs onsdagen den 5 juni.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...