Chiquelle låter kunden prova kläderna – på en 3D-avatar: ”Skapad efter kroppsformen”

Chiquelle stärker shoppingupplevelsen. Genom AR-teknik kan kunden se hur kläderna ser ut på en 3D-avatar skapad utifrån sina egna mått.
Text: Daniel Norman
Annons:

– Produkten är en innovativ mobilapplikation som tillåter användarna att prova kläder och outfits  online från Chiquelles utbud på en 3D-avatar skapad efter den egna kroppsformen, säger Pouya Boland, vd för Chiquelle, i en kommentar. 

Användaren kan prova kläder och testa olika plagg ihop, dela med vänner, spara favoriter och handla produkter online från e-handlaren 

– AR-teknologin kombinerat med våra produkter får kunden att engagera sig i sociala medier på ett mer personligt och interaktivt sätt, säger Pouya Boland. 

Han tror att det här är något som fler e-handlare kommer att använda sig av i framtiden. 

– Därför har vi redan tagit steget och börjat använda den här teknologin på den svenska och den europeiska marknaden. 

Applikationen har tagits fram tillsammans med Figuratic.  

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...