Cervera vill inte vara ett showroom för konkurrenter – lägger i ny växel online

Cervera ska ta tillbaka förlorad mark. Det ska göras online. Kedjan har tröttat på att vara ett showroom för konkurrenterna.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

– Våra konkurrenter online har haft en betydligt snabbare tillväxt än Cervera, nu finns en tydlig målsättning att ta tillbaka marknadsandelar, säger vd Peter Rimbäck.

Arbetet har redan inletts. I och med att fler kunder handlar i spåren av coronakrisen har Cervera tredubblat försäljningen online.

– Vi vet att kundupplevelsen, sortimentet och prisbilden är våra viktigaste faktorer och nu adresserar vi detta med en kraftig breddning i utbudet, konkurrentmatchade priser och en mer kommersiell sajt, säger Peter Rimbäck och fortsätter:

– Under för lång tid har våra butiker med vår kunniga och inspirerande personal varit ett showroom som våra konkurrenter dragit nytta av. Vi kommer att göra allt vi kan för att ändra på det framgent.

Cervera ser en stor potential i att sy ihop hela affären: de fysiska butikerna, e-handel och kundklubben.

– Vi har också i och med vår flytt av centrallagret till Arlandastad närmat oss vår allra största marknad rent geografiskt och kan erbjuda snabbare cut off- och leveranstider till merparten av våra kunder och våra butiker, säger Peter Rimbäck.

Nic Steager har värvats från Apotek Hjärtat som ny onlinechef för att leda satsningen.

– Vi är enormt glada att få in honom i vårt team. Hans kompetens och erfarenheter från tidigare uppdrag är exakt vad vi behöver för att utveckla onlineaffären med god lönsamhet, säger Peter Rimbäck.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...