Cellbes höjer ribban med ny vd

Modeföretaget Cellbes rekryterar Joys förre vd och satsar på tillväxt. ”Vi har en stark position och vill stärka oss ännu mer”, säger Freddy Sobin, vd för Consortio Fashion Group där Cellbes ingår.
Annons:
Text: Mikael Sydner
Annons:

Cellbes har fortfarande ett ben stadigt kvar i den traditionella katalogverksamheten.

Men det är den digitala närvaron som ökar. Sedan några år tillbaka kommer över hälften av omsättningen via näthandeln och det är där företaget ska fortsätta växa på den nordiska modemarknaden.

Uppdraget att leda satsningen har gått till Charlotte Nordén som tillträder som vd den 15 augusti i år.

Hon kommer närmast från vd-jobbet på Joy och har innan dess bland annat varit vd för Desam Fashion Group och varuhuschef för NK i Göteborg.

– ­Charlotte har en väldigt gedigen bakgrund i modebranschen. Hon har gjort mycket bra hos Joy, bland annat stärkt servicen, ökat genomsnittsköpen och lanserat e-handel. Hon har en bred erfarenhet med sig, säger Freddy Sobin.

Cellbes kärnkund är enligt Freddy Sobin en mogen kvinna i åldern 50-55 år och uppåt.

– Vi har en stark position där och vi vill stärka oss ännu mer. Det finns tillväxtpotential och möjlighet att ta en större marknadsandel. Vi vill bli det mest uppskattade modeföretaget i Norden av vår kundgrupp.

Det låter stort. Hur ska det gå till?
– Genom att vara relevant för kunden, jobba hårt med kundnöjdhet, vårt utbud och hur vi inspirerar. Vi har en kundgrupp som är lojal, men det är alltid mycket som kan bli bättre.

Cellbes är i grunden ett distanshandelsbolag, men Freddy Sobin utesluter inte fysiska enheter i framtiden.

– Vi har ju nosat på omnikanal med Bubbleroom så det är klart att vi funderar. Men det finns inga konkreta planer än, säger han.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...