Cdon ska bli störst på leksaker i Norden: ”Finns mycket kvar att göra”

Cdon gör en satsning på leksaker. Som ett led i det fördjupas samarbetet med Adlibris där deras sortiment inom kategorin blir tillgängligt på marknadsplatsen.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

– Vi ser att allt fler kunder väljer att handla leksaker och barnprodukter över nätet, speciellt under de senaste veckorna. Under det fjärde kvartalet 2019 växte försäljningen med över 50 procent och för hela året 2019 såg vi en ökning på 30 procent för barn- och leksaksprodukter, säger Linda Andersson, affärsområdeschef för B2B samt B2C, i en kommentar.

Redan i dag säljer ett 100-tal aktörer sina produkter hos Cdon. 160 000 produkter finns till försäljning.

– Vi ser stor potential i att utöka babysegmentet ytterligare med bland annat barnvagnar och babyskydd från välkända varumärken. Vi vill även kunna erbjuda våra kunder ett fullsortiment från de största leksaksvarumärkena. Vårt mål med satsningen är att bli den ledande aktören för baby, barn och leksaker i Norden. Än så länge har vi bara skrapat på ytan det finns mycket kvar att göra, fortsätter Linda Andersson.

Som ett led i det inleder Cdon nu ett samarbete med Adlibris.

– Cdon är en viktig sälj- och marknadsföringskanal för oss i Norden och vi ser stor potential i att samarbeta kring vårt barn- och leksakssortiment. Vi ser fram emot ett ännu djupare samarbete, säger Adlibris försäljningschef Sakari Luovio i en kommentar.

Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...