Cdon byter kostym – lanserar ny plattform: ”Den är vårt ansikte utåt”

Cdon byter kostym och lanserar en ny plattform. Den nya hemsidan ska göra det lättare för konsumenten att hitta de anslutna e-handlarnas produkter.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

– Vi tror att nyckeln till att lyckas är att ha en egenutvecklad plattform som snabbt kan omsätta våra handlares och kunders behov till effektiva lösningar. Vår roll är att förenkla den digitala kontakten mellan dem och det gör vi genom att skapa en lättanvänd plattform för handlare och den bästa kundresan både visuellt och funktionellt. Vi jobbar kontinuerligt med att hitta nya och innovativa digitala lösningar för våra två miljoner kunder och 1 250 handlare, säger vd Kristoffer Väliharju i en kommentar.

Cdon satsar på en skalbar plattform med dataintegration i realtid, kundernas behov står i fokus.

Detta ska ge bättre underlag för en förbättrad kundupplevelse.

– Plattformen är handlarnas kanal för att presentera sina produkter. Hemsidan är nu optimerad med förbättrad funktionalitet och ökad hastighet för att hjälpa handlarna med sin försäljning och kunderna att få en bättre användarupplevelse, säger utvecklingschef Martin Hultman.

Plattformen har Cdon utvecklat själva.

– Med en egenutvecklad plattform har vi frihet och kontroll över utvecklingen och innovationstakten – skalbarhet har varit i fokus. Vi kan skräddarsy och vidareutveckla i takt med nya behov och nya idéer som uppstår.

Hittills i år har Cdon haft 72 miljoner besökare på sin hemsida.

– Den är vårt ansikte utåt och ofta en kunds första intryck av oss och våra handlares produkter. Nu börjar arbetet med att optimera hemsidan utefter kundernas beteenden och behov, fortsätter Martin Hultman.

Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...