Foto: Shutterstock

Bygghemma ökade försäljningen via sociala medier med 1 600 procent

Bygghemma Group hade en tillväxt på 50 procent under Black Friday-veckan. Försäljningen via sociala medier steg med 1 600 procent. ”Tagit ett viktigt steg framåt”, säger tillförordnad vd och koncernchef Martin Edblad.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

Bygg Hemma Group ökade försäljningen med 50 procent under årets Black Friday-vecka, jämfört med motsvarande period i fjol.

– När vi nu summerar vår satsning i år på Black Friday kan vi konstatera att vi tagit ett viktigt steg framåt när det gäller vår målinriktade satsning på sociala medier, mobile-first och en utvecklad modell för kundanpassade erbjudanden med hjälp av bland annat AI, säger Martin Edblad.

Han tycker att det är extra roligt att det är koncernens egna varumärken som drivit försäljningen.

Försäljningen via sociala medier steg med drygt 1 600 procent jämfört med i fjol.
– Det är väldigt positivt att den satsning vi har gjort på att öka vår digitala närvaro och aktivitet i sociala medier i kombination med våra digitala verktyg givit ett så omedelbart resultat, säger Martin Edblad.

Framför allt såg koncernen en kraftigt ökad besökstrafik från mobila enheter.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...