Foto: Shutterstock

Bygghemma Group närmar sig en miljon produkter i sortimentet

Bygghemma har utökat sortimentet med 300 000 unika produkter det senaste halvåret. ”En av gruppens centrala försäljningsdrivare”, säger vd och koncernchef Adam Shatz.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

På sex månader har Bygghemma Groups sortiment växt från 500 000 till 800 000 unika produkter.

Snabb organisk tillväxt av både egna och externa varumärken kombinerat med bolagsförvärv uppges vara orsaken.

– Ett ledande produktsortiment är en av gruppens centrala försäljningsdrivare. Under fjolåret och i början av 2020 har vi expanderat vårt sortiment kraftigt. Det gör att vi nu snabbt närmar oss ett totalt sortiment på en miljon unika produkter i gruppen, vilket är en milstolpe i vår målsättning att erbjuda marknadens främsta sortimentet av både ledande externa- och prisvärda egna varumärken på våra marknader och segment, säger Adam Shatz i en kommentar.

Bygghemma Group vill vara ledande när det kommer till sortiment. Koncernen ser det som en viktig pusselbit för att nå det finansiella målet om tio miljarder i försäjlning.

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...