Butterick’s söker nya vägar för att nå ut med sina klassiker – flyttar in hos Åhléns

Coronakrisen tvingar Butterikck’s att tänka nytt och agera. Nu börjar bolaget sälja sina klassiska skämtartiklar hos Åhléns.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

Market har tidigare berättat att coronakrisen slagit hårt mot Butterick’s, med försäljningstapp både i fysisk butik och online.

Nu hittar bolaget nya försäljningskanaler och börjar sälja sina produkter hos Åhléns.

– Vi har fått tänka nytt och agerat utifrån rådande situation, säger Stina Petrini, marknads- och affärsutvecklingschef.

Från och med 1 juli kommer leksaksavdelningarna på tio utvalda Åhléns-varuhus att sälja ett urval av de klassiska skämtartiklarna.

– Vi vill säkra vår plats som marknandsledare inom skämt och maskerad i Sverige och då känns Åhléns helt rätt för oss. Våra klassiska skämtartiklar matchar deras målgrupp, säger Stina Petrini.

Klassiker som fusktärningar, skämttuggummin och pruttkuddar kommer att finnas till försäljning.

– Butterick’s är ett starkt varumärke och deras klassiska skämt kommer att passa bra in på vår leksaksavdelning, säger kommunikationschef Weronica Nilsson. 

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...