Butterick’s söker nya vägar för att nå ut med sina klassiker – flyttar in hos Åhléns
Nu hittar bolaget nya försäljningskanaler och börjar sälja sina produkter hos Åhléns.
– Vi har fått tänka nytt och agerat utifrån rådande situation, säger Stina Petrini, marknads- och affärsutvecklingschef.
Från och med 1 juli kommer leksaksavdelningarna på tio utvalda Åhléns-varuhus att sälja ett urval av de klassiska skämtartiklarna.
– Vi vill säkra vår plats som marknandsledare inom skämt och maskerad i Sverige och då känns Åhléns helt rätt för oss. Våra klassiska skämtartiklar matchar deras målgrupp, säger Stina Petrini.
Klassiker som fusktärningar, skämttuggummin och pruttkuddar kommer att finnas till försäljning.
– Butterick’s är ett starkt varumärke och deras klassiska skämt kommer att passa bra in på vår leksaksavdelning, säger kommunikationschef Weronica Nilsson.