Bubbleroom låter kunderna spela sig till rabatter – lanserar eget mobilspel

Bubbleroom förstärker relationen med sina trogna kunder - genom att lansera ett mobilspel. "Målet var att skapa något extra för att premiera och aktivera vår målgrupp", säger marknadschefen Tina Malmquist.
Text: Daniel Norman
Annons:

Tillsammans med spelutvecklaren Gamerace har e-handlaren tagit fram spelet Bubbleroom Party Puzzle. 

Målet är att ett annorlunda sätt engagera målgruppen, kvinnor i åldrarna 18-40 år, i Bubblerooms värld. 

– Utöver Bubblerooms primära fokus som är e-handel, vill vi genom spelet erbjuda våra kunder ett mervärde i form av underhållning. Målet var att skapa något extra för att premiera och aktivera vår målgrupp, ett sätt att skapa en långsiktig relation till våra kunder och följare, säger Tina Malmquist i en kommentar. 

Spelet utspelar sig i stadsmiljö där spelare ska klara olika banor där de belönas för varje nivå de klarar. 

För att knyta an till Bubbleroom framhävs e-handlarens varumärken i spelet. De som kommer långt i spelet kommer att få unika erbjudandekoder i nätbutiken. 

– För att sprida kunskap och information om vårt spel har vi även involverat influencers. Threse Lindgren var ett självklart val för oss i detta samarbete, säger Tina Malmquist. 

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...