Foto: Michael Sandsjö

Brittiska varumärket ska stärka närvaron i Skandinavien – öppnar flaggskepp i Stockholm

Brittiska klädmärket Barbour ska stärka sin närvaro på den skandinaviska marknaden. I ett första steg öppnas en flaggskeppsbutik på Kungsgatan i Stockholm.
Text: Daniel Norman
Annons:

– Under en lång tid har vi byggt upp en enormt stabil plattform för varumärket i Skandinavien och öppnandet av den första flaggskeppsbutiken känns som ett första naturligt steg, säger Anette Wesström, vd och ägare till Fourfield. 

 Det är Fourfield-koncernen som ligger bakom satsningen. Den har sedan 1997 skött distributionen av varumärket i Skandinavien och Baltikum via 400 återförsäljare. 

I början av sommaren togs en ny strategi fram för att stärka Barbours närvaro i Skandinavien. 

Där blir butiken i Stockholm ett första steg. Nästa steg är fler flaggskeppsbutiker i de andra skandinaviska huvudstäderna. 

– För oss är den fysiska närheten till våra konsumenter ovärderlig. Personlig service och möjligheten att förlänga våra produkters livscykel genom omvaxningar av jackor och reparationer finns i varumärkets DNA. Dessa typer av tjänster kommer självklart vara möjliga i den nya butiken tillsammans med varumärkets senaste kollektioner, säger Anette Wesström. 

Flaggskeppsbutiken i Stockholm  kommer att ligga i det Södra Kungstornet längt Kungsgatan. 

– Kungsgatan som handelsplats känns som en otroligt spännande destinationer flera globalt stora aktörer nu väljer att etablera sig, säger Anette Wesström. 

Samma ämne:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...