BR Leksaker tillbaka med full kraft – 26 butiker har öppnat i Danmark

Nu har alla planerade BR-butiker öppnat runt om i Danmark, där kedjan – och varumärket – nu är tillbaka med ny ägare. Och det är lek som är i fokus, för stora och små kunder.
Text: Lars Welin
Annons:

Avbrottet för BR-kedjan i Danmark blev kort. På bara sex veckor har nya ägaren Salling Group öppnat alla de 26 planerade butikerna. Kedjan kommer inom kort att lansera en ny kundklubb, årets sommarkatalog är på gång och i sommar lanseras även e-handel.

Kedjan trycker på lek som en viktig ingrediens i butikerna, både vad gäller sortiment och event. Alla större butiker kommer att ha plats för event och upplevelser på plats, enligt kedjans nya strategi.

Varumärkets position ska också vitaliseras.

– BR-varumärket ska vara rent och enkelt – och med respekt för det älskade och kända varumärke som BR är. Som en del av Salling Group, som har en omfattande verksamhet, kan vi säkra att alltid ha konkurrenskraftiga priser, säger Rikke Hammer Jakobsen, marknads- och varumärkesansvarig på BR.

Salling Group förvärvade varumärke och varulager i stort sett direkt efter Top Toy-konkursen i december i fjol. Kort därefter stod det klart att varumärket och kedjan skulle återkomma till hemlandet Danmark, där BR en gång startade.

I Salling Group ingår även dagligvarukedjorna Føtex, Bilka och Netto samt varuhusen Salling och e-handeln Wupti.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...