Foto: Daniel Norman

Black Friday nådde nya rekordnivåer i år: ”Överträffar alla förväntningar”

Det slogs nya handelsrekord under Black Friday. ”Hype och hysteri”, säger Daniel Larsson, vd för Dibs payment services.
Text: Daniel Norman
Annons:

Försäljningen online växte med tio procent under Black Friday, jämfört med förra året.

Det visar statistik från Dibs.

Därmed nådde försäljningen nya rekordnivåer för fjärde året i rad.

Tillväxten börjar emellertid plana ut.

– Hype och hysteri och ännu ett rekord för e-handeln på Black Friday. Det är inte konstigt att det börjar plana ut med tanke på de senaste årens enorma tillväxt och att kampanjandet sker hela veckan inklusive nu i helgen, säger Daniel Larsson, vd för Dibs payment services.

Elgiganten rapporterar att shoppingfesten överträffade alla förväntningar.

– Vi hade räknat med nya rekordnivåer, men det här överträffar våra förväntningar. Under fredagsdygnet omsatte vi produkter för 617 miljoner kronor, vilket är en tillväxt från fjolåret med närmare 21 procent, säger vd Niclas Eriksson.

Kedjans säger att de nådde nytt handelsrekord även  för elektronikbranschen och för detaljhandeln i stort under fredagen.

Boozt lockade nya kunder med sitt erbjudande.

– Med ett väl sammansatt varulager inför Black Friday, hade vi ett starkt erbjudande med relevanta varor både till våra existerande kunder liksom de mer än 35 000 nya kunder vi välkomnade, säger vd Hermann Haraldsson.

Redan under lördagen skickades 70 000 av de orders som lagts ut till kund.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...