Black Friday gav Bromma Blocks ett lyft under 2017: ”Slog alla rekord”

Bromma Blocks växte under 2017, både vad gäller omsättning och antalet besökare. ”Allra störst tillväxt syns i november”, säger centrumchefen Sanna Sultan.
Text: Daniel Norman
Annons:

Bromma Blocks ökade omsättningen med 1,8 procent under 2018. Samtidigt ökade andelen besökare något jämfört med föregående år. 

– Allra störst tillväxt syns i november. Månaden är numera synonym med Black Frida som i år slog alla rekord, men även veckorna innan den stora shoppinghögtiden visade Bromma Blocks upp fina tillväxtsiffror, säger Sanna Sultan i en kommentar. 

Branscher relaterade till hemmet som bygghandel, heminredning och möbler kombinerat med servicefokuserad handel som apotek och frisör gick bäst. 

Sanna Sultan, centrumchef för Bromma Blocks.

Störst utmaningar hade de branscher som utmanas av e-handeln, som mode och hemelektronik. 

– Det finns dock vinnare och förlorare inom alla segment och nyckeln till framgång tycks snarare ligga i att ha en stabil organisation och med tydlig positionering och kanalstrategi snarare än vilken bransch man är verksam inom, säger Sanna Sultan. 

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...