Foto: Kevin Chu/Pressbild

Beskedet från nya Normal-chefen: Vi ska fortsätta att hålla ett högt tempo

Jan Nyberg är ny Sverigeschef för Normal. Och han är redo att trycka på gasen igen. ”Det finns fortfarande många attraktiva handelsplatser där vi vill etablera butiker”, säger han till Market.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

I måndags kunde Market avslöja att Jan Nyberg, tidigare försäljningschef på den svenska marknaden för Top-Toy, är ny Sverigechef för Normal.

– Jag tycker att det är ett spännande uppdrag i ett expansivt företag, säger han och tillägger att det var ett lätt beslut att tacka ja när han fick frågan om han var intresserad.

Vad lockar dig med kedjan?
– Det är full fart framåt och målet är att växa ytterligare på den svenska marknaden. Konceptet är helt rätt med ”normala varor” till attraktiva priser. Det är en kedja som verkligen har en familjär kultur och starka värderingar som medarbetarna har varit ytterst delaktiga i att ta fram.

Jan Nyberg ser stor potential i kedjan framöver.

– Det finns fortfarande många attraktiva handelsplatser där vi vill etablera butiker. I Sverige finns det i dagsläget 35 butiker och det är plats till många fler. I takt med att vi etablerar fler butiker blir det fler och fler konsumenter som upptäcker vilka attraktiva priser Normal har.

Förra året var intensivt för Normals svenska verksamhet med en hög etableringstakt. Hittills i år har tempot varit lägre.

– Etableringstakten har absolut varit hög och det har gått riktigt fort. Vi ska fortfarande växa med många fler butiker. Vi kommer fortfarande ha en hög etableringstakt men vi måste samtidigt se till att hela organisationen kan följa med, säger Jan Nyberg.

Finns det några konkreta planer på nyetableringar just nu?
– Det blir snart officiellt.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...