Beauty Bargain redo att ta nästa steg – lanserar e-handel och öppnar fler butiker

Den första butiken firar snart en månad. Nu siktar Beauty Bargain vidare genom att lansera e-handel och öppna fler butiker.
Text: Daniel Norman
Annons:

Den 25/4 öppnade Beauty Bargain, Åhléns nya lågpriskoncept för skönhet och välbefinnande, sin första butik i Frölunda Torg.

Responsen från kunderna har varit bra.

– Jag var på plats i butiken de fyra första dagarna som vi hade öppet. Det var flera kunder som jag pratade med som sa att de var glada att vi öppnat och att de skulle komma tillbaka igen, säger vd Caroline Hjelm-Cronstedt till Market.

Försäljningen har varit över förväntan.

– När det är bra tyck i centrumet så är det bra tryck inne hos Beauty Bargain.

Butiken i Frölunda Torg ska kompletteras med e-handel, och med fler butiker.

– Webbutiken lanseras i sommar, säger Caroline Hjelm-Cronstedt.

Butiken i Frölunda Torg ska följas av fler.

Hon berättar att den till viss del kommer att vara utformad som den fysiska butiken.

– Det kommer att vara samma tonalitet och vårt mål är att sortimentet till stor del ska vara detsamma.

Det ska också bli fler fysiska butiker.

– Absolut och vi hoppas kunna öppna fler ganska snart, säger Caroline Hjelm-Cronstedt.

Mer specifik än så kan hon inte bli, diskussioner förs med fastighetsägare.

– Det handlar hela tiden om att hitta rätt lägen.

Beauty Bargain vill ligga på vältrafikerade handelsstråk dit kunden inte ska behöva ta bil.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...