Foto: Foto: Anders Andersson

Audis lysande idé – unik upplevelse för varje kund: ”Stor skillnad”

Visst är det lite extra lyster i lacken? Jovisst är det det. Hos Svenstigs i Halmstad och Värnamo ställs ljuset i taket in speciellt för varje bil som ska levereras.
Text: Svante Grahn
Annons:

När Svenstigs Bil moderniserade sina Audi-anläggningar i Halmstad och Värnamo införde de en belysningsnyhet som än så länge är rätt ovanlig.

Ljustaket över den yta i bilhallen där kunden hämtar sin nyinköpta bil ställs in efter bilens färg. Tillverkaren Zumtobel har i förväg programmerat in vilket ljus som passar bäst till respektive kulör.

Syftet är såklart att maximera det visuella intrycket av varje bil när kunden ser den för första gången.

Jonas Carpvik, vd för Svenstigs, är nöjd med lösningen men tar inte åt sig äran för den.
– Det här är en del av generalagentens koncept, säger han.

Men han är, som sagt, nöjd.
– Jag trodde faktiskt inte att det skulle bli så stor skillnad i upplevelsen.

Belysning är överhuvudtaget en kritisk faktor i en bilhall. En aptitlig belysning är viktig, till och med avgörande.
Men just det här konceptet är inget för andra delar av bilhallarna.
– Nej, det här passar i en miljö som är avgränsad. Och det är inte bilhallarna i övrigt. Vi är väldigt försiktiga med att göra något som begränsar oss där.

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...