Foto: Daniel Norman

Åtta nya Newbie-butiker i höst – Kappahl öppnar för fler marknader framöver

Under hösten har Kappahl öppnat åtta nya butiker för sitt barnkoncept Nemwbie store. ”Vi ser potential för fler”, säger Camilla Wernlund, chef för nya affärer.
Text: Daniel Norman
Annons:

22 november öppnade Kappahl tre nya Newbie store, på en och samma dag.

– Det var stort intresse och många kunder i butik, säger Camilla Wernlund till Market.

I Sverige etablerades varumärket i Gränbystaden i Uppsala. Desutom öppnade en butik i Lodz i Polen och en pop up i Westgate, Oxford, i Storbritannien.

Totalt har det blivit åtta nya butiker under hösten. Förutom ovan nämnda har tre nya etablerats i Norge, en i Polen och en i Storbritannien.

Det tar inte slut där. Kappahl ser potential för fler.

– Det gör vi, säger Camilla Wernlund.

Varför väljer ni att låta Newbie växa?
– Det är ett fantastiskt koncept med tidlös designidé med produkter i ekologisk bomull som har lång livslängd. Våra kunder är mycket engagerade i konceptet.

Förra hösen öppna de första två Newbie store i Storbritannien, en marknad där Kappahl inte finns utan konceptet får stå på egna ben.

– Vi är mycket nöjda med lansering, försäljning och expansion, både i Storbritannien och på övriga marknader. Vi ser tydligt att Newbie-konceptet passar in och fortsätter att expandera på samtliga befintliga marknader, säger Camilla Wernlund.

I Sverige till exempel blir det en till butik i Stockholm när Newbie store tar över efter JC i gallerian Ringen på Söder.

Kan ni tänka er att gå in på fler marknader med varumärket?
– Just nu fortsätter vi expandera på de marknader vi redan finns på, men självklart ser vi även över andra potentiella marknader för Newbie framåt.

Samma ämne:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...