Foto: Gustaf Olsson

Årets tillväxtföretag: ”Vi har hittat en egen nisch och det är nyckeln till allt”

Med en tillväxt på hundra procent per år tog Kidsbrandstore hem priset som Årets tillväxtföretag under Retail Awards. ”Vi lyckades hitta ett hål på marknaden”, säger Peter Markstedt, som tillsammans med Mikael Arnåsen är grundare och delägare av företaget.
Text: Agneta Renmark
Annons:

Peter Markstedt och Mikael Arnåsen träffades när den ena lånade en kratta av den andra hemma i villaområdet i Västerås. I dag är de inte bara grannar och polare utan en framgångsrik duo som säljer modekläder för ungdomar på nätet.

Sedan de startade Kidsbrandstore 2012 har de haft en både imponerande och stabil tillväxt, där de i genomsnitt fördubblat omsättningen varje år.

– Vi har hittat en egen nisch och det är nyckeln till allt: att göra märkeskläder för ungdomar tillgängligt för alla, oavsett var man bor, säger Peter Markstedt.

Framgångarna har rönt stor uppmärksamhet och har fått riskkapitalbolag att investera för att möjliggöra fortsatt offensiv.

Kidsbrandstore har även kompletterat sin onlineförsäljning med fem så kallade ominikanalbutiker i Sverige, där kunderna kan handla allt som finns i butiken eller från e-handelslagret. 

– Från början var det mycket föräldrarna vi siktade in oss på. Nu vänder vi oss minst lika mycket till ungdomarna själva. Du vet hur det är när de hittar något de vill ha ber de mamma eller pappa swischa, säger Peter Markstedt.

I dag finns 95 procent av försäljningen här i Sverige, men nu siktar Kidsbrandstore på fortsatt tillväxt:

– Vi siktar framförallt in oss på Norge nu i år men ska även fortsätta bearbeta den finska marknaden och öppna i Danmark. Sedan väntar resten av Europa, säger Mikael Arnåsen.

 

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...