Foto: Gustaf Olsson

Årets omniupplevelse: ”En enklare köpupplevelse med färre kontaktytor”

Elgiganten Arninge. ”Vi har satsat hårt på detta”, säger svenske driftschefen Anders Lindblom.
Text: Kalle Östgren
Annons:

När vinnaren i kategorin ”Årets omniupplevelse” för en stund sedan ropades upp vid kvällens stora handelsgala var det Elgigantens konceptvaruhus i Arninge, Täby som tog hem segern.

– Det här är genuin, äkta glädje, sägher Anders Lindblom när han kliver ned från scenen.  

Vad betyder priset för er?
– Det är jätteviktigt. Elgiganten har satsat mycket på omnikanal, med att kombinera våra fysiska varuhus med digitala kanaler och e-handel.

Kan du ge något exempel på hur ni jobbar med omnikanal just i Arninge?
– Generellt jobbar vi inom kedjan för att ge kunden en snabbare och enklare köpupplevelse med färre kontaktytor. Varuhuset i Arninge fungerar som pilot för nya koncept och tjänster, till exempel att kunderna kan handla via click and collect, förbetala och enkelt och smidigt hämta ut varorna i skåp i varuhuset.

Hur tar ni omnikanaltänket vidare?
– På flera sätt och inte bara i Arninge. Ett exempel är att vi jobbar allt mer med att kartlägga kundernas önskemål och behov, via olika kundpanaler och i butikerna. Vi vill skapa en ännu djupare förståelse av vilka produkter och vilken servcie kunderna vill ha, inte bara kopplat till besöken i varuhusen.

Och hur ska ni fira priset?
– Det är klart det här ska firas, det är stort och viktigt! Det är massor av människor som har jobbat hårt och länge för det här. Men i morgon blir det  tårta!

 

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...