Foto: Gustaf Olsson

Årets lojalitetsprogram: ”I en förändringsresa måste man vara modig”

Årets lojalitetsprogram, Polarn o Pyret Plus, kombinerar miljömedvetande med säljdriv. ”Vip-kunderna erbjuds gratis reparationer av kläder”, säger crm-chefen Åsa Axelsson.
Text: Kalle Östgren
Annons:

Dagens föräldrar är engagerade, måna om att ta rätt beslut för sina barn och samtidigt miljömedvetna. 

Det har barnklädeskedjan Polarn o Pyret tagit fasta på i sitt lojalitetsprogram. 

Ambitionerna ger kedjan utmärkelsen Årets lojalitetsprogram 2018.

– Det är en stor ära, ett kvitto på att vi gör rätt val. Vi befinner oss mitt i en förändringsresa – och i en förändringsresa måste man våga vara modig.

Ett av de modiga besluten: Att erbjuda fria reparationer inom lojalitetsprogrammet.

Blir det inte en konflikt mellan miljöambitioer och försäljning?
– Nej, vi vill hjälpa våra kunder att skapa en mer hållbar värld. Och det är viktigare ju längre ner i generationerna vi kommer bland våra kunder. Vårat mål är att varje plagg ska hålla och kunna bäras av tre barn, av tre generationer.

Polarn o Pyret gör också riktade satsningar för att premiera sina mest trogna kunder.

– Våra vip-kunder är extra köpstarka och samtidigt extra engagerade. Det är därför de till exempel får fria reparationer av barnkläder. Vi vill visa våra bästa och viktigaste kunder uppskattning, engagemang och mervärden.

Hur firar ni utmärkelsen?
– Det här ska vi självklart fira både på kontoret och i butikerna – och tillsammans med våra kunder. Men hur får vara en hemlighet tills i morgon!

 

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...