Foto: Gustaf Olsson

Årets logistiksatsning: ”Bolaget vågar testa olika lösningar”

Zalando tog hem titeln Årets logistiksatsning på Retail Awards. Företagets satsar på att växa i Norden – bland annat med ett nytt lager i Sverige. Och så testar man gärna nya lösningar.
Text: Lars Welin
Annons:

Logistiktänket går som en röd tråd genom modeföretaget Zalandos historia. 
Bolaget har öppnat sitt första nordiska lager utanför Stockholm, vilket visar logistikens betydelse för fortsatt expansion.

– Zalando satsar på den svenska och nordiska marknaden, med nytt lager och svenska och nordiska varumärken i sortimentet, säger Kristian Stålberg, konsult på Diplomat Communications och kommunikationsansvarig för Zalando i Norden.

Snabba leveranser är bolagets signum och då krävs effektiv logistik för kortare ledtider.  Men det handlar om mer än så.

– Bolaget vågar också testa olika lösningar, det är viktigt.

Zalando jobbar mycket med olika leveranslösningar och även smidiga returer.

– Personalisering är också något som ligger Zalando varmt om hjärtat, framhåller Kristian Stålberg.

Priset se han som ett kvitto på att bolaget gör rätt.

– Det är ett erkännande och vi är så stolta.

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...