Årets e-handel: ”Vi maximerar affären i alla kanaler”

Skönhetssajten Lyko.se som på Retail Awards utsågs till Årets e-handel är på väg in på sin tredje marknad. ”Om några veckor är det premiär i Finland”, bekräftar bolagets vd Joanna Hummel.
Text: Susan Berzelius
Annons:

Lyko.se får priset bland annat för att sajten ”inte har några tålamodsprövande laddningstider” och att ”sajttsidan landar blixtsnabbt i kundens fönster där den blandar erbjudanden, produktförslag, artiklar, filmer och recensioner med en tilltalande balans”.

– En hel del av förklaringen till våra framgångar beror, tror jag, på att vi hela tiden testar och utvecklar, säger Joanna Hummel.

– Men också för att vi maximerar affären i alla kanaler.

Var priset väntat?
– Faktiskt har vi haft lite segervittring så jag är inte helt överraskad. Och detta är så väldigt vältajmat för nästa vecka ska vi samla alla medarbetare, tjänstemän och lagerpersonal, för att tillsammans fira företagets tio år.

I motiveringen till Årets e-handel framgår också att försäljningsframgångarna varit stora, 2017 ökade de till exempel med 27 procent:

”Användarresan är smidig där vägen till kassan är fri från trösklar och onödiga mellanlandningar. Något som bland annat speglas i Lykos stora försäljningsökningar på nätet”.

 

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...