Årets butikssäljare – Emelie Rommedahl: ”Jag försöker vara genuint intresserad”

Emelie Rommedahl är och andas The Body Shop. Så stod det i företagets motivering när hon föreslogs till priset Årets butikssäljare. Även juryn, och kunderna, vittnar om ”en sällsynt serviceupplevelse” från Emelie.
Annons:
Text: Susan Berzelius
Annons:

Det var en jublande glad Emelie Rommedahl som under måndagskvällen tog emot priset som Årets butikssäljare och firade med ett stort gäng från The Body Shop.

I sex år har Emelie arbetat på företaget, de tre senaste åren i butiken på Drottninggatan i Stockholm.

”Med engagemang och passion för The Body Shop och dess värderingar samt en osedvanlig produktkunskap möter Emelie Rommedahl sina kunder. Hon har stort fokus på att vara lyhörd för kundens behov och föreslå produkter som passar just den person som hon har framför sig. Kunderna, och kollegorna, vittnar om en sällsynt serviceupplevelse och många blir stamkunder i butiken” står det bland annat i juryns motivering till priset.

Men även utanför butiken kämpar Emelie för varumärket. Många hyllor har gapat tomma sedan hon på sociala medier förordat en viss produkt i sortimentet.

Hur känns det?

– Overkligt. Jag hade förstås hoppats men inte trott att det verkligen skulle hända.

Hur kommer det sig att du är så engagerad i ditt jobb?

– Jag älskar att sälja, att göra kunderna nöjda och få dem att känna sig sedda och gärna komma tillbaka. Jag försöker att vara genuint intresserad av mina kunder och möta deras behov. Det brukar ge bra resultat.

Vad gör du om fem år?

– Jag är absolut kvar i butiken på Drottninggatan. Det är en underbar känsla att gå hem från jobbet efter en riktigt lyckad dag där vi har jobbat som ett lag, peppat varandra, sålt bra och gjort kunderna nöjda.

Vad blir nästa steg i karriären – butikschef?

– Utan tvekan – ja!

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...