Apoteket utökar satsningen online – digitala chefen tar över som marknadsdirektör

Apoteket förlorade sin marknadsdirektör när Erik Lundberg blev vd för Kjell & Company. Nu väljer kedja att lyfta fram chefen för digitala kanaler, Mikael Lenneryd, på posten.
Text: Daniel Norman
Annons:

– Mikaels starka förmåga att bygga team och hans kompetens när det gäller att utveckla och driva affären utifrån kundinsikter kommer att vara viktiga när vi fortsätter satsa för att hjälpa fler människor till ett liv i hälsa, säger Ann Carlsson, vd för Apoteket, i en kommentar.

Med tanke på hans bakgrund får Mikael Lenneryd ett särskilt ansvar för att införa ett mer datadrivet arbetssätt för att stärka Apotekets erbjudande.

– Allt fler kunder vill möta oss både på apotek och i digitala kanaler och jag ser fram emot att vara en del av företagsledningen när vi nu utökar satsningen för att kunna hjälpa ännu fler människor med läkemedel och hälsa även online, säger Mikael Lenneryd.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...