Apotea rusar ikapp Messi – framröstat till Årets nätbutik för sjätte året

För sjätte året i rad har Apotea röstats fram till Årets nätbutik. ”Kundernas omdöme är det som räknas”, säger vd Pär Svärdson.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

Samtliga vinnare:

  • Årets nätbutik: Apotea
  • Årets medvetna nätbutik: Didriksons
  • Bästa kundservice: Garden Store
  • Årets nykomling: Vet Apotek
  • Årets onlinevaruhus: Cdon

 

... och kategori för kategori:

  • Apotek och hälsokost: Apotea
  • Barn och baby: Babyland
  • Bil och garage: Mekster.se
  • Byggvaror: Bygghemma
  • Dator och mobilt: Inet
  • Foto och video: Cyberphoto
  • Friluftsliv: Wildforss
  • Hem och trädgård: Hylte Jakt & Lantman
  • Kök och hushåll: Delitea
  • Leksaker: Stor & Liten
  • Ljud & bild: Elgiganten
  • Möbler och inredning: Ikea
  • Skor, kläder och accessoarer: Smilebutiken
  • Skönhet: Cocopanda Sweden
  • Spel och film: Cdon
  • Sport: Sportamore
  • Vitvaror: Tretti

Prisjakt utser varje år Årets nätbutik genom att låta svenska folket rösta.

För sjätte året i rad hamnar Apotea i topp.

– Apotea har tagit lika många vinster i Årets nätbutik som Messi tagit guldbollar, skillnaden är bara att de lyckats vinna detta pris sex år i rad. Genom sitt outtröttliga engagemang och kundcentrerade synsätt råder det ingen tvekan om att de är värdiga att vinna, säger Prisjakts Nordenchef Carl Vult von Steyern.

Apoteas vd Pär Svärdson är smickrad över utmärkelsen.

– Kundernas omdömen är det som räknas och att vinna det för sjätte året i rad känns ju inte helt fel för oss som just firat sjuårsjubileum, säger han.

Just deras fokus på snabba och bra leveranser tror han gör Apotea till en vinnare.

– Det tror jag är anledningen till att vi vunnit.

Totalt har 100 000 röster kommit in.

I år har Prisjakt även adderat ett pris, Årets medvetna nätbutik.

Där är det en jury bestående av experter på hållbar handel som utser vinnaren.

Priset går i år till Didriksons.

– I dagens konkurrensutsatta e-handeln är det lätt hänt att stirra sig blind på försäljningssiffrorna.  Det är då uppfriskande att se en aktör som Didriksons, som är medvetna om sina egna och branschens brister och som också har en tydlig plan för hur de ska bli bättre än vad de redan är, säger Carl Vult von Steyern.

Bland annat jobbar de med att förlänga produktens livslängd genom att skicka med ett lagningskit.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...