Amazon slopar avgift för lojalitetsmedlemmar för att vinna online-kunder

Kriget om de amerikanska e-handelskunderna rullar vidare. Senaste draget är att Amazon skippar sin leveransavgift för alla Prime-medlemmar.
Annons:
Text: Susan Berzelius
Annons:

Samtidigt som USA-ettan Walmart introducerar sitt årsabonnemang på ”obegränsat antal hemleveranser” för 98 dollar, har Amazon beslutat att helt ta bort leveransavgiften på 14,99 dollar för medlemmarna i e-handelsjättens lojalitetsprogram Prime. Detta som ett nytt vapen i kampen om online-kunderna.

Amazon lanserar också en gemensam sajt för sina egna och dotterbolaget Whole Foods Markets dagligvaror. Detta för att ”underlätta för våra kunder” som en talesperson för företaget uttrycker det.

Argaste konkurrenten Walmarts mål, å andra sidan, är att hälften av alla amerikanska konsumenter ska ha tillgång till ”Delivery Unlimited” (obegränsade leveranser) innan årsskiftet.

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...