Åhléns stuvar om – hon värvas för att leda det nya affärsområdet

Åhléns nya vd Annica Hagen stuvar om i organisationen. Mode och hem blir ett gemensamt affärsområde och Anna Lönnerstedt har värvats som chef för det.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

Åhléns väljer att samla hem och mode i samma affärsområde.

Anna Lönnerstedt har rekryterats som chef för det.

Närmast kommer hon från Filippa K där hon haft titeln sourcing & production director.

Hennes uppdrag är att skapa en ännu större relevans gentemot kund.

– Åhléns är ett starkt varumärke på en spännande resa och jag är glad över att nu bli en del av företaget, som alltid har legat mig varmt om hjärtat och som jag haft en nära kundrelation till. Jag ser mycket fram emot att tillsammans med mina nya kollegor få arbeta med och utveckla Åhléns framtida mode- och hemerbjudande och därigenom få chansen att inspirera kunderna än mer, säger Anna Lönnerstedt.

Innan Filippa K har hon arbetat med design, sortiment och supply inom bolag som J Lindeberg och Gudrun Sjödén.

– Vi är väldigt glada över att Anna Lönnerstedt nu tar rollen som affärsområdeschef för Åhléns mode och hem. Anna, med sin gedigna erfarenhet av att leda och driva förändring och skapa starka kunderbjudanden, kommer att vara en fantastisk tillgång på Åhléns, säger Annica Hagen

Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...