Foto: Andreas Dyrberg Skog

Åhléns moderniserar och utvecklar – här är varuhusen kedjan prioriterar i år

Åhléns moderniserar och utvecklar sina varuhus. I år har kedjan främst investerat i sju stycken. ”Fler följer nästa år”, säger Monica Hultgren Andersson på kedjans pressavdelning. På torsdag invigs det ombyggda varuhuset i Falun.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

Åhléns investerar i sina varuhus och moderniserar dem samt utvecklar lokala marknadsplatser

I år fokuserar kedjan på det i Falun, det i Asecs i Jönköping, det vid Fridhemsplan i Stockholm, det i Örebro, det i Täby centrum, det i Gävle och Åhléns city i Stockholm.

– Och fler följer nästa år, säger Monica Hultgren Anderson till Market.

Det ombyggda varuhuset i Falun invigs i dag, torsdag. Lokalerna har fått ett lyft både utvändigt och invändigt.

– Falun är en stark och viktig stad för Åhléns och vi har funnits på plats i 80 års tid. Varuhuset i Falun har ett fint läge i citykärnan och är mycket uppskattat av våra kunder i området, säger marknads- och försäljningschef Cecilia Mortimer Meurling i en kommentar.

Varuhuset har byggts om enligt kedjans senaste koncept, vilket bland annat innebär ett utökat utbud av skönhetsprodukter. 

– Vi hoppas att våra kunder kommer att tycka om det nya konceptet och att de får en ännu bättre upplevelse när de besöker oss, säger Cecilia Mortimer Meurling.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...