Åhléns lägger ned satsningen på lågpriskedja inom skönhet – butikerna stängs

Åhléns lägger ned skönhetssatsningen Beauty Bargain. I stället väljer bolaget att fokusera sitt lågpriserbjudande till Åhléns Outlet.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

– Vi startade Beauty Bargain och Åhléns Outlet som ett led i att möta nya konsumenttrender och vi har lärt oss mycket som en följd av satsningarna. Nu koncentrerar vi vårt lågpriserbjudande till vår outletverksamhet, som vi planerar att expandera vidare det kommande året, säger Annica Hagen i en kommentar. 

Beauty Bargain, som lanserades 2019, har i dag tre butiker samt e-handel. Nu avvecklas verksamheten. 20 hel-, deltids-, och projektanställda medarbetare. 

– Caroline Hjelm Cronstedt, vd för Beauty Bargain med team, har visat på ett fantastiskt entreprenörskap och engagemang utöver det vanliga. De har skapat ett bolag från scratch och bidragit med innovationstänk, nybyggaranda, en can-do-attityd som jag värderar högt och som vi kommer att ta med oss i vårt fortsatta arbete på Åhléns, säger Annica Hagen

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...