Åhléns byter marknadschef – hon tar över: ”En stark ledare med lång erfarenhet”

Åhléns byter marknadschef. Cecilia Mortimer Meurling slutar – Charlotte Wessman värvas från Nobia som hennes efterträdare.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

2019 utsågs Cecilia Mortimer Meurling till försäljnings- och marknadschef för Åhléns. Hon ersatte då Patrik Bonnier-Nygren som lämnade bolaget i och med en omorganisation. 

Cecilia Mortimer Meurling började hos Åhléns redan 2015 och har haft flera ledande uppdrag inom kedjan. 

Nu kliver hon av. 

– Jag är väldigt stolt över vad vi åstadkommit och byggt upp tillsammans, men känner mig samtidigt redo för nya äventyr, nu när Åhléns är redo för ytterligare steg på sin utvecklingsresa, säger Cecilia Mortimer Meurling i en kommentar. 

Hennes efterträdare blir Charlotte Wessman. Hon börjar som marknadschef för Åhléns i mars. 

Närmast kommer hon från jobbet som marknadschef för Marbodal inom Nobia. 

– Vi är väldigt glada över att Charlotte Wessman nu tar rollen. Hon är en stark ledare, har lång erfarenhet av att driva förändring, samt skapa koncept baserade på kundinsikt med syftet att bygga starka varumärkespositioner, vilket kommer att vara en fantastisk tillgång för Åhléns, säger vd Annica Hagen i en kommentar. 

Charlotte Wessman har erfarenhet från ledande befattningar inom fler företag som Aco Hud Nordic AB, Frödinge Mejeri AB samt Wasabröd AB Stockholm. 

– Jag är mycket glad över att få bli en del av Åhléns och att framöver tillsammans med marknadsteamet, få vara med att inspirera och utveckla ett så spännande och starkt varumärke och Åhléns kundrelation för framtiden, säger Charlotte Wessman.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...