600 i kö när NA-KD öppnade sin pop up-butik i Mall of Scandinavia

600 stod i kö när NA-KD öppnade en pop up-butik i Mall of Scandinavia i Solna i morse. ”Vi tror på omnikanalförsäljning även om vi primärt är digitala”, säger vd:n och grundaren Jarno Vanhatapio.
Text: Daniel Norman
Annons:

De första dök upp redan vid 06 på morgonen. När NA-KD öppnade sin pop up-butik vid klockan tio i dag, fredag, stod 600 personer i kö.

– Som vi har kommunicerat tidigare så tror vi på omnikanalsförsäljning även om vi primärt är digitala. Vår pop up strategi bygger på ett antal variabler såsom kundflöden, plats, kund-demografi och hyresvillkor ska stämma. Det gör det i Mall of Scandinavia, och det enorma gensvaret i dag på öppningen är ett kvitto på detta, säger Jarno Vanhatapio i en kommentar.

Butiken är 2 500 kvadratmeter stor har både ordinarie sortiment och en outletdel.

– När digitala varumärken etablerar sig hos oss skapar det kö, kunder längtar efter att möta sina favoritvarumärken på de bästa fysiska handelsplatserna, säger Lars-Åke Tollemark, vd i Norden för Mall of Scandinavias ägare, Unibail-Rodamco-Westfield. 

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...