Foto: Shutterstock

583 000 order per sekund som mest hos kinesiska jätten under Singles Day

Alibaba sålde för 650 miljarder kronor under årets Singles Day. I år valde den kinesiska nätjätten att utöka kampanjen till elva dagar med två försäljningsperioder.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

– Årets 11.11 visar möjligheterna som den kinesiska marknaden presenterar för varumärken, återförsäljare och småföretagare världen över.

Det konstaterar Alibaba-chefen Michael Evans när han summerar årets Singles Day-kampanj.

Över 250 000 deltog i den kinesiska marknadsplatsens kampanj, 31 000 av dem internationella.

– Alibabas fokus ligger på att hjälpa varumärken från hela världen att ta vara på möjligheterna på den kinesiska marknaden och att digitalisera deras verksamheter – genom att hjälpa dem att skapa tillväxt, uthållighet, och direkt kundkontakt, säger Michael Evans.

Under kampanjen, som i år pågick i elva dagar och med två försäljningsperioder, såldes varor för 650 miljarder kronor.

Alibaba lockade 800 miljoner kunder. Som mest lades 583 000 order per sekund. 

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...