Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Innehåll från Diversified Communications

Dags för efterlängtade Nordic Organic Food Fair & Eco Life Scandinavia

Efter två turbulenta år för branschen, är det äntligen dags för leverantörer, återförsäljare och inköpare från Sverige och hela världen att mötas igen och återuppliva utbudet av ekologiska och hållbara produkter i sina butiker. Den efterlängtade upplagan av Nordic Organic Food Fair och Eco Life Scandinavia välkomnar besökare på MalmöMässan den 17-18 november med över 450 varumärken. Utforska produkter inom certifierad ekologisk mat och dryck, växtbaserade alternativ och det senaste inom hälsa, egenvård, eco-living och naturlig skönhet.

Publicerad: 19 oktober 2021, 12:54


Trots att pandemin tvingade mötesbranschen till ett stillastående, är 90 procent av branschen redo att besöka årets upplaga enligt en undersökning av Diversified Communications UK. Detta visar ett stort behov av att träffas ansikte-mot-ansikte igen. Arrangören Diversified Communications berättar att ”extra hygienprocedurer kommer att finnas runt om mässan”, vilket garanterar en säker miljö för alla besökare och utställare som deltar.

Mässchef Melina Viking kommenterar: “Under det som varit en väldigt osäker tid, ser vi fram emot denna fantastiska möjlighet att samla branschen och likasinnade kollegor att träffas ansikte-mot-ansikte igen. Vi har större temaområden och spännande nya länder och utställare, bland annat några av de mest innovativa producenterna i världen. Många kommer inte ens delta på andra mässor i Europa - så vi kan med säkerhet säga att varje ny produktinnovation våra besökare bör veta om, kommer delta på mässan!” säger Viking. 

Driver den ekologiska branschen framåt

När det gäller att förstå vikten av en naturlig och hållbar livsstil, leder Norden vägen: Marknaden för naturlig och ekologisk hudvård växte med 13,3 procent under 2020 och är på väg att dubblas (4-5 procent) av den totala försäljningen av hudvård till 2025, enligt NOC Sweden. Försäljningen av ekologisk mat och dryck i den svenska dagligvaruhandeln växte med 340 miljoner kronor under 2020. Detta resulterar i en ökning på 3,5 procent, enligt statistik från Nielsen. 

Eco Life Scandinavia och Nordic Organic Food Fair hjälper till att driva marknaden framåt och ger perfekta möjligheter för besökande inköpare, återförsäljare, grossister och distributörer att se och prova nästa våg av mat, dryck och eco living-koncept.

Ekologiska varumärken på mässan inkluderar: Roots of Malmö, Bärta, English Teashop, GetRaw, Corsica Comptoir, Chocolats Halba, Joolies, GroGro, Ghee Easy, The Health Store, Walcher-Non Alcoholic Spirits, Fattoria Triboli och Biogroupe – och många fler. 

Seminarier i världsklass

Med entrébiljetter har besökare fri tillgång till ett seminarieprogram i världsklass, med över 50 talare som delar konsumentinsikter, branschnyheter och produktinnovationer. En imponerande line-up av talare som Charlotta Szczepanowski Hållbarhetschef, Coop Sverige, Anders Tengelin, Managing Director, Weleda Nordic och Paul Holmbeck, Member of the Board, IFOAM, är detta två oförglömliga dagar för branschen. Fler föreläsningar avslöjas inom kort. 

Vegan Scandinavia 

En reflektion av våra skift till en mer växtbaserad kost, presenterar mässan för första gången ett område med över 40 veganvänliga utställare. Här hittar besökare Beyond Meat, Peas of Heaven, Cashuery, Nordic Oceanfruit, Vegafit, Jay & Joy, Kale Foods, Aqua Gustus, Wholey, Mycorena och många fler.

Stockeld Dreamery kommer att visa upp sin växtbaserade ost (gjord med favabönor och ärtproteiner). Hooked Foods kommer med deras sortiment av växtbaserade skaldjur, inklusive veganska substitut för tonfisk. Besökare kan smaka på OMG Plant Based Food’s Oh! Mungood - veganburgare gjorda på mungböna och Bärta kommer att ställa ut en rad växtbaserade proteiner. HUJ Foods kommer att ha ett utbud av cashewostar, och för söta godisar och naturliga mellanmål kan besökare se och prova produkter från Getraw, OhPops! och The Belgian Chocolate Factory.

Gratis besöksanmälan är nu öppen

Nordic Organic Food Fair och Eco Life Scandinavia öppnar dörrarna för branschen den 17-18 november 2021 på MalmöMässan. För gratis besöksanmälan hänvisar vi till www.nordicorganicexpo.com/sv och www.ecolifeshow.com/sv 

www.divcom.co.uk

Texten är en annons från Diversified Communications