Thomas Ohlén: Tveksamt om Clas Ohlsons samarbeten ger effekt

Clas Ohlson bygger nya allianser. Initiativen kan ses som lovvärda. Frågan är om de lyfter försäljningen.
Text: Thomas Ohlén
Annons:

Market berättade i början av december om Clas Ohlsons svaga utveckling andra kvartalet – med mindre trafik till butikerna, nolltillväxt i jämförbara enheter och en aviserad lägre framtida etableringstakt.

Sedan dess har två partnerskap annonserats:

Clas Ohlson satsar 221 miljoner kronor i e-handlaren Mathem.

Telenor ska flytta in och ha säljare i sex av Clas Ohlsons butiker.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...