Pontus Edman: Spännande, men Mat.se kan vara för tidigt ute

Mat.se testar nya tekniska lösningar. Röststyrda inköp kopplat till kundens egna preferenser placerar Axfoods närbutik i framkant. Och idén är spännande. Frågan är om konsumenterna är redo.
Text: Pontus Edman
Annons:

Häromdagen landade en undersökning från managementkonsultbolaget Kearney på skrivbordet.

Denna deklarerade att svenska konsumenter är på plats 6 world wide i digitaliseringsindex, före länder som USA (10), Tyskland (16) och Japan (28). När man tittar närmare på siffrorna är vi svenskar väldigt digitala när det kommer till musik och underhållning. Däremot halkar vi en bit efter när man tittar på uppkopplade enheter i hemmet, som hälsoarmband, kylskåp, spis och så vidare.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...