Pontus Edman: Det misskötta kundmötet visar att butikerna inte förstår allvaret

E-handeln är ett många gånger större hot mot de fysiska butikerna i dag än det var för tio år sedan. Ändå står butikernas främsta vapen, kundmötet, kvar och samlar damm i vapenskåpet. Och det är nästan att man blir rädd att de inte förstått allvaret – på riktigt.
Text: Pontus Edman
Annons:

Jag pratar med många inom detaljhandeln. Vd-ar, marknadschefer och försäljningschefer. Personer som är experter på kundmönster och sådana som menar att de förstår sig på både försäljning och kundmöten.

Alla är de överens om en sak.

Ska fysiska butiker över tid ha en chans att konkurrera mot e-handlarnas låga priser och bekväma hemleveranser så gäller det att ladda vapnen med den tyngsta ammunition man har.

I det här fallet står det kundbemötande på ammunitionsaskarna.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Samma ämne:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...