Mikael Sydner: Oh Joy, här kommer nästa modesmäll

Joys reträtt skickar inga bra signaler. Nu måste kedjan agera för att inte förlora den lukrativa 50 plus-marknaden.
Annons:

När MQ köpte Joy 2016 var det för att nå segmentet ”Kvinnor mitt i livet” – en jättemarknad som allt fler vill komma åt. Kvinnor över 50 år är modemarknadens snabbast växande segment, konstaterade dåvarande vd:n Christina Ståhl.

I köpet ingick 54 butiker i Sverige och e-handel.

Det var ingen vinstmaskin som tog plats i portföljen. Men det fanns en klar strategi för hur bolaget skulle utvecklas.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...