Mikael Sydner: När ägarna tröttnar kan streetwear-bolaget hamna på gatan

Streetwear-företaget Wesc har lyckats hålla näsan ovanför vattenytan i många år nu. Kommer bolaget någonsin att bli lönsamt på riktigt?
Text: Mikael Sydner
Annons:

På Wescs IR-sida  står det att bolagets mål är att bli världens ledande varumärke inom premium-streetwear.

Det är stora ord för ett bolag som har fått se sin omsättning krympa från drygt 400 miljoner kronor (2011) till 34 miljoner 2018. Förvisso kan den låga siffran för 2018 till viss del förklaras av försäljningen av The Shirt Factory vilket innebar en minskad omsättning på cirka 20 miljoner kronor. Men poängen är ändå tydlig: Det går starkt utför.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Samma ämne:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...