Mikael Sydner: När ägarna tröttnar kan streetwear-bolaget hamna på gatan

Streetwear-företaget Wesc har lyckats hålla näsan ovanför vattenytan i många år nu. Kommer bolaget någonsin att bli lönsamt på riktigt?
Text: Mikael Sydner
Annons:

På Wescs IR-sida  står det att bolagets mål är att bli världens ledande varumärke inom premium-streetwear.

Det är stora ord för ett bolag som har fått se sin omsättning krympa från drygt 400 miljoner kronor (2011) till 34 miljoner 2018. Förvisso kan den låga siffran för 2018 till viss del förklaras av försäljningen av The Shirt Factory vilket innebar en minskad omsättning på cirka 20 miljoner kronor. Men poängen är ändå tydlig: Det går starkt utför.

Det här är en del av Market Premium

Redan Premium-prenumerant?

Det får du som Market Premium-prenumerant

  • Premiumartiklar som ger dig hela nyhetsbilden av detaljhandeln
  • Sökbart artikelarkiv
Samma ämne:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...