Mikael Sydner: H&M snurrar upp analytikerna på läktaren

Det överdrivna ifrågasättandet av H&M kom på skam i dag. Miljardresultatet i senaste kvartalsrapporten fick tyst på belackarna.
Text: Mikael Sydner
Annons:

H&M borde väl vara dött och begravt vid det här laget. Krisbolag, H&M är desparat, digital inkompetens... Ni som googlar på H&M kan hitta många domedagsutspel från olika förståsigpåare.

Kedjan har helt enkelt fått ta mycket skit de senaste åren.

Jag har tidigare sagt att kritiken mot H&M ofta är överdriven och ibland rent av felaktig. Visst, bolaget har som de flesta andra påverkats av strukturförändringar och nya konsumentbeteenden.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...