Foto: Andreas Fransholm och Kyle Besler/Shutterstock (Bilden är ett montage)

Mikael Sydner: Får vi höra ”Backstreet’s Back”, Lars Fins?

Snabba digitala omställningar och coronapandemin har knäckt ryggraden på en rad stolta bolag. Men sargade Venue Retail Group har vägrat kapitulera. Och det finns en faktor som talar för att bolaget lyckas vända på steken.
Text: Mikael Sydner
Annons:

Få retail-bolag har väl haft en så guppig resa de senaste åren som Venue Retail Group. En snabb sökning på Market.se avslöjar några talande rubriker sedan 2014: ”Venue Retail blöder – nu försvinner cheferna”, ”Butiksstängningar tynger…”, ”…växlar upp digitalt”, ”Vi gör rätt saker”… ”, ”Styrkebesked…” och ”Omställningen kostar pengar”.

Samtidigt har ett antal vd:ar passerat revy och ingen har lyckats att få ordning på bygget. Tillväxten har funnits där men lönsamheten har allt som oftast varit ett tjurigt problembarn.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...