Mikael Sydner: Ett öppnare H&M kan bara vara bra

Modejätten har äntligen öppnat dörren och släppt fler siffror om verksamheten. En ökad transparens som rimligen måste välkomnas av alla.
Text: Mikael Sydner
Annons:

Inför onsdagens kapitalmarknadsdag har H&M gått ut med siffror om sin ifrågasatta e-handel. Enligt pressmeddelandet omsatte näthandeln 29 miljarder kronor under det senaste räkenskapsåret vilket motsvarar 12,5 procent av försäljningen.

Näthandeln stod också för 22 procent av H&M-gruppens rörelseresultat vilket visar att den kritik som framförts om att bolaget inte hängt med i skiftet mot e-handel till viss del inte är berättigad.

Att vd Karl-Johan Persson tidigare har hävdat att e-handeln är lönsam och en stark del av verksamheten har inte spelat någon roll eftersom det inte har redovisats siffror som stöder detta – förrän nu.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i en månad
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis – en hel månad! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Samma ämne:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...