Michael Sandsjö: Studera SJ ett par månader – tänk sedan tvärtom

Kunden är kung. Nu och framöver, mer än någonsin tidigare. Den retailer som vill komma åt kronan behöver skapa och underhålla sina goda relationer – i en tid då varumärken kan förstöras med ett knapptryck.
Text: Michael Sandsjö
Annons:

”Varning. Detta antikvariat behandlar sina kunder på ett extremt respektlöst sätt. Jag har aldrig blivit så illa bemött i hela mitt liv. Gå absolut inte in här. Jag hoppas ni går i konkurs”.

De här svavelosande orden skrevs ner på ett vitt pappersark och tejpades upp på en butiksdörr i centrala Stockholm för ett par veckor sedan.

Billigt PR-trick eller gediget ursinne? Är man lite cynisk går det ju att spekulera i det första. Att fler snarare än färre vill komma dit och kolla in den eventuella arrogansen bakom disken och att det skulle kunna gynna försäljningen.

Svårt att veta men jag lutar åt det andra. Att kundens ilska var befogad, om än lite överdriven.

Hur som helst. Bilden har fått upp farten rejält på sociala medier och spridits vidare i alla möjliga sammanhang. Random-typer har hakat på och berättat sin skräckhistoria från stället, till publikens jubel.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...